MARKEDSFØRING AV INNLEGG OG TRAFIKKUTVIKLING

(Skrevet 18. januar 2016)

Markedsføring Vurderingen av nettstedet NaturaMed Pharma var ferdig skrevet 12. januar og den ble publisert med en gang slik at jeg kunne starte med markedsføringen. Samme dag sendte jeg en personlig mail direkte til daglig leder i NaturaMed Pharma med link til vurderingen. Det tok kun noen få timer før hun svarte. Hun skrev at jeg hadde gitt dem mange interessante innspill, og takket for at jeg delte vurderingen med dem. Samtidig startet jeg med markedsføring på sosiale medier, LinkedIn, Twittwer, Facebook, Instagram, og Google+. For å øke trafikken til Bittens blogg, slik at flere også ser selve vurderingen av NaturaMed Pharma sin nettside, har jeg også markedsført andre av mine artikler. I tillegg har jeg opprettet en AdWords annonse i håp om at den skal dukke opp. Slik at de som søker etter meg, eller Bittens blogg kanskje vil finne siden. Den har «low search volum» så jeg vet det kan bli vanskelig – men jeg tenkte det var verdt et forsøk.

450 prog Adwords kampanje Bittens blogg

Adwords kampanje Bittens blogg

En utvalgt gruppe har også mottatt en e-post via eMarketeer. Dette er en online markedsføringsplattform der jeg får rapporter om hvem som har fått og åpnet e-posten. Noe som gjør det mulig å følge opp de som ikke har åpnet eller mottatt.

450 prog Email med link til vurdering av NaturaMed Pharma.jpg

E-post med link til  vurderingen av NaturaMed Pharma sitt nettsted

Trafikkutviklingen Bortsett fra mine egne besøk i forbindelse med å jobbe med websiden, var det få besøkende i dagene før innlegget om NaturaMed Pharma ble lansert. (Jeg skulle ha ekskludert min egen IP adresse fra statistikkgrunnlaget slik at målingen ble mer korrekt. Jeg har gjort det nå, men det synes dessverre ikke på statistikken). Før jeg startet med markedsføringen av artikkelen den 12. januar lå besøksstatistikken på nærmest 0. De påfølgende dagene har trafikken variert fra 48 økter (på lanseringsdagen) til 11 økter. Totalt har det i perioden vært 244 økter og 153 brukere. 38,1 % er returnerende besøkende og 61,9% nye.

450 prog Google Analytics 1 18 januar.jpg

Statistikk fra Google Analytics 3 . til 18. januar 2016

Til å være første gang jeg iverksetter markedsføring av innlegg på Bittens blogg, er jeg faktisk ganske fornøyd. Jeg har fått bekreftet det jeg har lært, digital markedsføring virker.

Lenker:
E-post med link til vurderingen av NaturaMed Pharma sitt nettsted
Om eMarketeer

Legg igjen en kommentar